05 mei 2016

Jongeren ontmoeten CDA Statenlid en Kamerlid op het provinciehuis

Op maandag 2 mei organiseerde CDA provincie Utrecht in samenwerking met CDJA Utrecht en CDJA Foodvalley de bijeenkomst ‘Meet and debate’ met Tweede Kamerlid Hanke Bruins Slot en Statenlid Derk Boswijk. Doel was om jongeren op een leuke manier in aanraking te laten komen met politiek. Daarom was ook het CDJA aanwezig om te vertellen wat zij doen voor jongeren.

Statenlid Derk Boswijk vertelde de jongeren over de provinciale politiek en wat de provincie voor jongeren kan betekenen. Als voorbeeld noemde hij snel internet, wat zeker ook voor jongeren van groot belang is. Daarnaast gaf Hanke Bruins Slot een inkijkje in het leven van een Tweede Kamerlid. Ook belangrijke onderwerpen voor jongeren zoals het leenstelsel en de leeftijdsgrens om alcohol te drinken kwamen aan bod.

Tweede Kamerlid Hanke Bruins Slot en Statenlid Derk Boswijk willen we bedanken voor stukje inzicht in de Tweede Kamer en de provincie Utrecht. Ben je helemaal enthousiast geworden? Word lid van CDJA Utrecht, CDJA Foodvalley en/of CDA!