08 maart 2017

Korte impressie Groene Golf zaterdag 4 maart

Wat een verschil met 2012 was dat afgelopen zaterdag! Waar de Groene Golf ook kwam, of het nu in Amersfoort of Oudewater of Bunschoten was, de reacties van het publiek waren overwegend positief (of neutraal). Dat zegt natuurlijk niets over de uitslag, maar het is een stuk leuker campagne voeren op straat. En het was nog lekker weer ook!

Onze 5 Utrechtse kandidaten (Hanke, Lenny, Sebastiaan, Ria en Radj) waren ook allen present en waren meer dan bereid met de inwoners te praten, over hun zorgen en hun wensen. De gesprekken waren soms kort, soms lang en gingen over onderwerpen als ouderenzorg, immigratie en integratie, Sybrand (doet het goed! en mag nog meer Bumor), werk en waarden & normen. En omdat niet iedere inwoner zin had in een gesprek met ons hadden we voor hen een gezonde appel, die gretig aftrek vond.

Omdat we in verschillende regio's campagne hebben gevoerd (van stad tot bible belt) geeft ons dat het beeld dat we bij onze diverse doelgroepen op de goede weg zijn. Maar we zijn er nog niet!

De afdelingen waar we op bezoek waren hadden alles goed voorbereid; waarvoor onze dank. En we zien dat veel afdelingen de lokale campagne met veel inzet vorm hebben gegeven.

Aanstaande zaterdag 11 maart is er weer een Groene Golf (west en oost route), graag zien wij u daar ook! Zie onze website voor de tijdstippen en de routes.

Namens het provinciale campagne team,

Peter Kranenburg (campagneleider)