18 april 2016

Provincie Utrecht wil rekeningen sneller gaan betalen

De provincie Utrecht gaat er naar streven om rekeningen in minimaal 95% van gevallen binnen 30 dagen te betalen. Dat blijkt uit antwoord van mondelingen vragen van het CDA tijdens de Statenvergadering. Op dit moment is de streefwaarde van de provincie nog 90%.

Het CDA roept Gedeputeerde Staten op om rekeningen sneller te gaan betalen omdat zij vinden dat dit van groot belang is voor met name het midden- en kleinbedrijf en zzp’ers. Zij hebben vaak maar weinig reserves en kunnen door trage betalingen in grote financiële problemen komen. Daarnaast vindt de partij dat de provincie een voorbeeldfunctie vervult.

Fractievoorzitter Mirjam Maasdam: 'In 2014 betaalde de provincie Utrecht in 90% van de gevallen binnen 30 dagen. Het CDA is blij dat de provincie Utrecht er naar gaat streven om dit te verhogen naar minimaal 95%. Het CDA vindt dat de provincie een voorbeeldfunctie vervult en daarnaast is het goed nieuws voor het midden- en kleinbedrijf en zzp’ers dat de provincie Utrecht deze stap gaat zetten'.