Willem
01 juni 2017

Seniorenplatform Utrecht doet aanbevelingen voor verkiezingsprogramma

Veel gemeentelijke afdelingen zijn bezig met het opstellen van hun verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Ook het  landelijke CDA Seniorennetwerk  heeft zich gebogen over het modelverkiezingsprogramma  voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018. Wij hebben opgemerkt dat er niet één brede paragraaf seniorenbeleid in is opgenomen, maar dit over veel paragrafen en artikelen is verspreid. Dat is een keuze geweest en landelijk zullen er waarschijnlijk per gemeente ook verschillende vormen voor de programma’s gekozen worden.

CDA Senioren Utrecht wil graag dat de afdelingen/programcommissies in het programma aandacht aan de senioren geeft om de volgende redenen:

-        duidelijk  maken dat het CDA de partij is die oog heeft voor senioren

-        tegenwicht bieden aan een eventuele lijst 50+ in uw gemeente

Daarom heeft het Seniorenplatform Utrecht een aantal aanbevelingen gedaan aan de gemeentelijke afdelingen waarvan wij denken dat zij verwerkt kunnen worden in het verkiezingsprogramma. Natuurlijk realiseren de CDA Senioren zich dat niet elke aanbeveling past bij iedere gemeentelijke situatie en dat de programcommissies en uiteindelijk de Algemene LedenVergadering van de afdeling de keuze maakt. Wij wensen u daarbij wijsheid toe en hopen met u op een succesvolle afloop van deze verkiezingen voor uw gemeentelijk CDA.