12 december 2016

Terugblik ALV provinciale afdeling

Op 26 november jl. hielden wij onze ALV in De Bilt. Tijdens deze vergadering kwamen de amendementen op het conceptverkiezingsprogramma van de provinciale afdeling Utrecht aan de orde. Daarnaast werd de begroting 2017 vastgesteld.

Verkiezing Secretaris Johan Luiks

Ook vond de herverkiezing van onze secretaris Johan Luiks plaats. Johan zit inmiddels vier jaar in het DB en doet zijn taak met enthousiasme en verve. Hij kreeg van de vergadering het vertrouwen om nog vier jaar door te gaan. Johan, dank voor al je inzet in de afgelopen jaren en veel succes de komende jaren!

Twee leden uit de provinciale afdeling in het zonnetje

Wim Doelman

Beste Wim, het lijkt erop dat dit zo’n beetje je afscheidsvergadering wordt. Afgelopen week schreef je nog een berichtje dat de jaren langzamerhand ook voor jou beginnen te tellen en een beletsel beginnen te worden voor jouw bijdrage. En dat die bijdrage aan het CDA aanzienlijk is, hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen. Een paar grepen uit het totaal: mede-oprichter van het CDA in Doorn, gemeenteraadslid, interim-wethouder, je hebt je intensief bezig gehouden met selectieprocessen voor CDA-vertegenwoordigers en de afgelopen jaren ben je één van de pijlers onder het zo actieve CDA-Senioren netwerk in Utrecht geweest. De verschillende conferenties in Bunnik over ouderen en zorg zijn hoofdzakelijk door jou verzorgd. Beste Wim, het is jammer dat we jouw denk- en werkkracht, maar vooral je persoonlijke aanwezigheid zullen moeten gaan missen. Je bijdrage is een inspiratie geweest en we zullen ons best doen om dat voort te zetten. Deze periode moeten we nu afsluiten, maar niet zonder een bijzondere blijk van waardering. Daarom mag ik je namens Ruth Peetoom en de hele partij deze zilveren CDA speld opspelden.

Koos Segers

Nog geen twee jaar geleden waren we druk bezig om de plooien glad te strijken omtrent de fouten die we als vereniging rondom jouw kandidatuur voor het waterschap hadden gemaakt. Maar jij bent niet de persoon die zich vervolgens ongelukkig terug trekt. Toen de afdeling Stichtse Vecht een beroep op jou deed om te helpen om de grote interne problemen op te lossen, stond jij er weer. Het was al niet gemakkelijk om de scherven te lijmen, maar al snel stapelde de ene crisis na de andere zich op. Als tijdelijk voorzitter van de afdeling kreeg je in 18 maanden meer te verwerken dan vele van je collega’s in een periode van 8 jaar voor de kiezen krijgen. Je sloeg je er door heen. De afdeling is weer een eenheid, er staat een nieuw bestuur dat samen met de fractie druk bezig is om de verkiezingen voor te bereiden. Koos is een man uit één stuk met een groot hart voor mensen en voor het CDA. En daarom willen we je bedanken.

World café

Na de pauze werd er in de vorm van een World Café gesproken over verschillende provinciale en waterschapthema’s. Na afloop van de gesprekken aan tafel vond een terugkoppeling met de zaal plaats.

We mogen terugkijken op een mooie ALV!