Het vernieuwde kunstgrasveld van vv Amsvorde in Amersfoort heeft te maken met aanhoudende problemen, ondanks recente aanpassingen en goedkeuring door de KNVB. Spelers ervaren een gebrek aan grip, wat kan leiden tot uitglijden en mogelijk letsel. Er zijn ook meldingen van schaaf- en brandwonden door het harde oppervlak van het veld. Deze problemen kunnen ernstige blessures veroorzaken, zoals een gemelde knieblessure. Deze situatie zorgt voor frustratie bij betrokkenen, bezorgdheid over de veiligheid van de spelers, teleurstelling over de niet ingeloste verwachtingen van het nieuwe veld en onzekerheid over de toekomst.

CDA Amersfoort heeft hierover de volgende vragen:
1. Kan er meer informatie worden verstrekt over de praktijktest die is uitgevoerd door de onafhankelijke keuringsinstantie?
2. Welke signalen heeft v.v. Amsvorde precies ontvangen die twijfels oproepen over de veilige bespeelbaarheid van het veld?
3. Wat zijn de volgende stappen die de SRO en de gemeente zullen ondernemen na opheldering van de KNVB en NOC*NSF?
4. Hoe zal de veiligheid en bespeelbaarheid van het huidige veld op korte termijn worden verbeterd in samenspraak met v.v. Amsvorde?
5. Wanneer kunnen de vereniging en de gemeenteraad een update verwachten van het college over de situatie?

Arie den Ouden
CDA Amersfoort