18 juni 2024

Wisseling fractievoorzitterschap CDA de Bilt-Maartensdijk

Woensdag 19 juni a.s., tijdens de algemene ledenvergadering van het CDA in de Bilt-Maartensdijk, draagt de jarenlange vaste voorman van de CDA-fractie Werner de Groot het voorzitterschap over aan Peter Flierman.

Met veel dankbaarheid en trots kijkt het CDA-bestuur terug op de onvermoeibare en constructieve inzet van Werner de afgelopen 10 jaar. ‘Ik wil Peter de ruimte bieden en hem als trekker verder laten bouwen aan onze toekomst’, aldus Werner. De laatste twee jaren hebben Peter (Bilthoven) en Werner (Maartensdijk) al intensief met elkaar samengewerkt als CDA-raadsleden.

Voorzitter Maarten Smidts: ‘Werner was een verbindende fractievoorzitter met gezag die het CDA-geluid altijd vanuit zijn hart verkondigt. Wij zijn hem zeer erkentelijk voor zijn inzet de afgelopen tien jaar. Gelukkig behouden we met Werner voor de fractie zijn kennis en ervaring, als senior van de raad.’

Madeleine Bakker (CDA), voormalig wethouder in De Bilt: “Betrokken en betrouwbaar zet Werner zich dagelijks met tomeloze energie in voor inwoners en ondernemers in onze gemeente. Met hem samenwerken was voor mij maar ook voor vele anderen een groot plezier.”

De fractie verandert niet in samenstelling: samen met commissielid Bronne Pot vormen Werner en Peter de CDA-fractie.