25 oktober 2021

Aline Pastoor neemt afscheid van de gemeenteraad

Tot onze spijt heeft Aline Pastoor, onze fractievoorzitter, ons laten weten te stoppen met haar raadslidmaatschap. In haar brief geeft zij aan dat zij keuzes wil maken, zodat zij ook tijd houdt voor haar gezin. Aline heeft sinds september een nieuwe functie als directeur- bestuurder bij het Samenwerkingsverband Passend onderwijs. Een onderwerp waarvoor zij zich in de raad ook altijd hard heeft gemaakt: voor ieder kind een plek om te groeien. Wij gaan haar politieke gevoel en haar passie voor mensen en inhoud missen. De afscheidsbrief van Aline kunt u hier lezen.

Hubert Beusmans, voorzitter CDA Zeist: "We zien met Aline een volksvertegenwoordiger vertrekken die politiek zeer handig is en grote waardering onder haar collega’s kent. Ook binnen onze afdeling is Aline heel benaderbaar en kennen we haar allemaal als onze fractievoorzitter. Ik heb als bestuursvoorzitter afgelopen jaren altijd heel fijn met haar gewerkt aan de kansen en uitdagingen die het CDA in Zeist gesteld ziet. Ik vind het jammer dat zij nu vertrekt, maar ik vind het ook een moedig besluit. Voor mij is het typisch Aline dat ze ook moeilijke knopen kan doorhakken. Ik hoop haar nog veel te zien binnen onze afdeling, waar ze met haar politieke talent en ervaring van grote meerwaarde zal blijven. Tijdens onze aanstaande ALV zullen we op een mooie manier afscheid van haar nemen."

Vincent van Voorden, raadslid CDA Zeist: “Het was enorm leerzaam én prettig om met Aline samen te werken. Zij heeft een enorme dossierkennis en ervaring, die we zeker gaan missen. Als fractie en gemeenteraad zullen we Aline gaan missen vanwege haar sterke persoonlijkheid, prettige rol als plaatsvervangend voorzitter en de inzet voor kinderen en jongeren in onze gemeente. “

De fractie heeft Vincent van Voorden benoemd tot nieuwe fractievoorzitter, de leeggevallen plaats zal in de fractie worden ingenomen door Leon van Arendonk.

Aline zal op dinsdag 9 november afscheid nemen in de gemeenteraad, dit is een openbare vergadering waar iedereen welkom is, u bent dus van harte welkom! Zie voor informatie de site van de gemeente.