CDA Verkiezingsbezoeken aan Zeistenaren
Boasphoto.nl

Hoe geweldig is het dat inmiddels 30 vrijwilligers zich inzetten voor de oudere medemens in Zeist Oost. Aloys ter Steege is
zo’n vrijwilliger. Aloys is een betrokken inwoner van Zeist Oost en voorzitter van de Stichting Vrienden van het Binnenbos, het ontmoettingscentrum in Kerckebosch. Aloys: “Wij willen zoveel mogelijk zelfstandig wonende ouderen in Zeist Oost leren kennen die vaak in een sociaal isolement leven” Dit door het organiseren van laagdrempelige contactmomenten zoals o.a. de Gouden Koffie: een wekelijks moment om elkaar te ontmoeten onder het genot van een aangeboden kopje koffie of thee. Ook hebben wij de Gouden Koets geïntroduceerd in de wijken Kerckebosch en Hoge Dennen. Een gratis vervoersmogelijkheid om mensen nog mobiel te houden. Het is geweldig om te zien dat deze “eenzame ouderen” weer betekenis in hun leven vinden.

Het CDA bij monde van wethouder Marcel Fluitman heeft vanaf het begin 2019 dit wijkinitiatief van harte ondersteund. Aloys: “Fluitman is ook een stimulator geweest van het succesvolle 75+ huisbezoek project. Het CDA zet zich in dit ook in andere wijken te realiseren.”