Raadsvoorstel 6 - Voorstel inzake zienswijzen met betrekking tot de financiële stukken van de GGD en de Zeeuwse Muziekschool - Peter van`t Westeinde

Fijn dat we hiermee de financiële stukken van de gemeenschappelijke regelingen compleet hebben. Over de stukken van de GGD hebben wij geen opmerkingen.

Behalve dan dat het mooi is dat er een voordelig financieel resultaat over 2023 is, waardoor de GGD reserves kan vormen. Gelet op de bezuinigingsplannen van het kabinet op de GGD’s zullen die reserves nodig gaan zijn.

Voor wat betreft de Zeeuwse Muziekschool moeten we meenemen dat de CAO-verhoging extra hard aankomt omdat een groot deel van de kosten uit personeelskosten bestaat. Het is mooi te zien dat het reeds ingezette herstelplan zijn vruchten afwerpt. Daar willen wij de Muziekschool een groot compliment voor geven. In een periode van 3 a 4 jaar is de begroting weer in balans en dat zou de rust moeten brengen waarmee de Muziekschool zich weer op haar taken kan focussen van het geven van muziekonderwijs en het brengen van muziek naar bijvoorbeeld basisscholen en verpleeghuizen. Daarnaast is er op dit moment heel veel discussie over de muziekschool maar wat het CDA betreft wachten we op de uitkomsten van het onderzoek wat de komende maanden gaat lopen. Wat wij als CDA van groot belang vinden is dat kinderen op jonge leeftijd in contact komen met muziekonderwijs. Dit is van groot belang in hun verdere ontwikkeling. Kijkend naar de financiële stukken zou er nog gekeken kunnen worden of de project baten vanuit de scholen nog omhoog kunnen.

Wij kunnen akkoord gaan met dit voorstel.