Beantwoording vragen mobiele bereikbaarheid Kattendijke
Donderdag 2 juni - KATTENDIJKE - Iedereen in Kattendijke moet probleemloos urenlang kunnen scrollen op de telefoon. En nog veel belangrijker... het noodnummer moet overal te allen tijde gebeld kunnen worden. Naar aanleiding van dit ingrijpende verhaal dat zich de ronde deed op het dorp, stelde het CDA vragen over de telefonische bereikbaarheid in Kattendijke. Vandaag kregen we antwoord.
- Het college deelt de zorgen;
- Het college vindt dat er zo snel mogelijk een oplossing moet komen voor de mobiele bereikbaarheid en de snelheid van het vaste kabelnet;
- Ondanks dat er geen juridische grond is voor de gemeente om verbetering van het netwerk te "eisen" bij providers, blijven we hameren op verbetering. Bij T-mobile, KPN en alle andere belanghebbenden in deze situatie.
Aan mij als raadslid en aan ons als fractie, dorp en anderen die met het zelfde probleem te maken hebben in het buitengebied, een oproep om zelf de voortgang van het proces in de gaten te houden. Een intentie van de provider is niet genoeg; we hebben toezeggingen nodig!