11 juli 2024

CDA Goes wil toekomst ruilwinkel en wijkgebouw veilig stellen

Donderdag 4 juli - STADSKANTOOR - Gemeenteraadslid Yannick de Potter heeft een voorstel ingediend voor de reservering van nieuwbouw of verbouw van het Wijkgebouw en de Ruilwinkel in Goes-West. Dit voorstel heeft ertoe geleid dat deze projecten nu zijn opgenomen in de meerjarenbegroting van de gemeente, met een voorbereidingskrediet van €100.000 voor 2028. De werkelijke kosten van de projecten zijn nog niet bekend.

De opname van dit voorbereidingskrediet in de begroting toont het vertrouwen van de gemeente in de gebruikers en de vele vrijwilligers van het Wijkgebouw en de Ruilwinkel. Het geeft aan dat de gemeente de toekomstige huisvesting van deze belangrijke voorzieningen serieus neemt.

Hoewel er al een stuurgroep vanuit de gemeente actief is en er gesprekken worden gevoerd, ontbrak tot nu toe een concrete plaats op de meerjarenbegroting voor deze initiatieven. Het CDA Goes vond het daarom belangrijk om dit voorstel te doen en zo de toekomst van het Wijkgebouw en de Ruilwinkel veilig te stellen.

Foto @Ruilwinkel Goes