17 mei 2024

Boerenmanifest: Kom jij onze plannen doorrekenen?

CDA Zeeland heeft een vacature: student gezocht voor het schrijven van wetenschappelijke onderbouwing landbouwbeleid

Ben jij een gedreven en enthousiaste student op zoek naar een bestuurskundige opdracht? CDA Zeeland biedt een unieke kans om bij te dragen aan het onderbouwen van ons manifest "Tot hier en niet verder". In dit manifest roepen wij het demissionaire kabinet op om de toekomst van de veehouderij in Nederland veilig te stellen.

Wij zijn op zoek naar een student die:

• Een kortlopende, lichte opdracht uit wil voeren ten behoeve van studie of zelfontwikkeling.
  • Affiniteit heeft met landbouwbeleid en duurzaamheidsvraagstukken.
  • In staat is wetenschappelijk onderzoek te verrichten en te rapporteren.
  • Zelfstandig kan werken, maar ook goed kan samenwerken met onze Statenfractie.
  • Beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Zich kan vinden in de standpunten van het CDA. Lidmaatschap is niet vereist.

Je zult werken aan onderwerpen zoals:

• Gewas-derogatie op grasland en de mogelijke positieve effecten op milieu en landbouwpraktijken.
  • De rol van lokale, coöperatieve mono-mestvergisting in het verduurzamen van de landbouwsector.
  • Vergelijking van Nederlandse normen met die van andere Europese landen en mogelijke beleidsaanpassingen om gelijkheid te bevorderen.
  • Evaluatie van lopende initiatieven zoals 'Koe en Eiwit', 'Netwerk Praktijkbedrijven' en 'Emissie Arme Bedrijfsvoering' en de mogelijke toepasbaarheid hiervan in Nederland dan wel Zeeland.

Wij verwachten dat de opdracht (naast jouw studie of baan) uit te voeren is binnen acht weken. Starttijd is bespreekbaar. Er is een financiële vergoeding beschikbaar van 300 euro. Op afstand en op locatie werken is mogelijk. Daarnaast verwachten we dat je in je onderbouwing, het onderzoek van Herman de Boer betrekt, dat door ons wordt aangehaald in ons manifest.

Interesse? Stuur je cv en motivatiebrief naar Easther Houmes, [email protected]. We kijken ernaar uit om met jou samen te werken aan een duurzame toekomst voor de veehouderij in Zeeland en Nederland!