28 oktober 2021

CDA Delft stelt kandidatenlijst vast

De leden van het CDA Delft hebben tijdens de Algemene Ledenvergadering op woensdag 27 oktober jl. de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 vastgesteld. De leden hebben gekozen voor een mix van vernieuwing en ervaring. Na lijsttrekker Frank Visser, die al op 8 juni jl. werd gekozen door de leden, werden Gerrit Jan Valk op nummer 2 en Jerney Jüdell-Jansen op nummer 3 van de kandidatenlijst gezet door de leden.

Oud-Tweede Kamerlid Wytske Postma leidde de selectiecommissie en gaf een uitgebreide toelichting op het doorlopen werving- en selectieproces. Vervolgens werd er een persoonlijke toelichting door de eerste 11 kandidaten gegeven en gingen leden en kandidaten met elkaar in gesprek. Aan het eind van de avond werd de kandidatenlijst unaniem en bij acclamatie vastgesteld door de CDA-leden.

Op nummer 2 staat Gerrit Jan Valk. Hij is sinds 2017 gemeenteraadslid en werkt bij TNO als strategiemanager Energietransitie. Ook heeft hij een eigen bedrijf dat debattrainingen en - toernooien verzorgt. Op plek 3 staat Jerney Jüdell-Jansen. Zij is een bewuste thuisblijfmoeder van twee jonge kinderen, maar werkt 2 ochtenden in de week. Daarnaast is zij onderneemster, penningmeester van een vrouwennetwerk en sinds anderhalf jaar voorzitter van het CDA Delft. Hoogste nieuwkomers zijn David Sarkisian (plek 4) en Machteld Neubauer (plek 5). David studeert aan de TU Delft en Machteld is actief bij Omroep Delft en was voorheen werkzaam in het projectmanagement bij Aegon Nederland. Daarna komt Yavuz Ozkuzugudenli op plek 6. Yavuz is werkzaam in het brede sociaal domein. Op plek 7 staat Stefano van Duijkeren. Hij is werkt als beveiligingsbeambte bij Trigion. Op plek 8 is Anne Hensen te vinden, de huidige fractiesecretaris en student aan de TU Delft. De top-11 wordt gecomplementeerd door Mechteld de Boer-van Doorninck, Jasper Rou en Aleksandra Savic-van Dam.

Lijsttrekker Frank Visser: “Het is geweldig dat we een kandidatenlijst hebben gekregen met zoveel leden die willen meedoen. De lijst herbergt diversiteit, verschillende achtergronden, verschillende expertises en kandidaten uit verschillende delen van de stad. We gaan met een mooi CDA-team de verkiezingen in en daar ben ik ontzettend trots op!”

De totale kandidatenlijst zoals de CDA-leden die hebben vastgesteld is:

1. Frank Visser
  2. Gerrit Jan Valk