10 juni 2024

Fractie ontvangt CDA Statenfractie Zuid-Holland en CDA Zoetermeer

Vorige week ontving de fractie het CDA Delft de collega’s van het CDA in de Provinciale Staten van Zuid-Holland en van het CDA Zoetermeer.

De fractie van het CDA Delft hield vrijdag een fractiedag als voorbereiding op de bespreking van de Jaarstukken 2023 en de Kadernota 2024. Ook spraken we met Nyncke Graafland-van den Berg, directeur van de Oude en Nieuwe Kerk, over de rol van kerken en kerkgebouwen in de Delftse samenleving. Heel toevallig waren ook de Statenfractie van het CDA Zuid-Holland en de gemeenteraadsfractie van CDA Zoetermeer die middag in Delft. Een mooi moment om bij te praten. Met de CDA-statenfractie spraken we over onder meer de ontwikkelingen rondom Museum Prinsenhof, bedrijfsruimtes en verkeer. Met de gemeenteraadsfractie van CDA Zoetermeer werd gesproken over actuele dossiers in beide gemeenten, samenwerkingsverbanden in Haaglanden en de MRDH. Het waren fijne en constructieve gesprekken die hebben geholpen om elkaar sneller en (nog) beter te vinden bij vraagstukken die niet alleen de gemeente Delft raken. Uiteraard werd er ook even genoten van de gastvrijheid van de Delftse horeca. Ook burgemeester Marja van Bijsterveldt kwam kort langs.

Onze fractie bedankt de collega’s van het CDA Zuid-Holland en het CDA Zoetermeer voor hun komst naar onze stad en wenst ze veel succes met het politieke werk in de Provinciale Staten en de gemeenteraad.