13 februari 2022

Team CDA bezoekt Voorhof en Buitenhof

De campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 is los! Afgelopen zaterdag trok het team van CDA Delft weer de Delftse wijken en buurten in. De dag startte met een bezoek aan DOK Voorhof. Deze bibliotheek, die naast de moskee gelegen is, heeft een prominente plek in de wijk. We gingen met medewerkers in gesprek die ons meer vertelden over de bibliotheek en de exacte rol die de bibliotheek vervult in de wijk Voorhof/Buitenhof. Denk hierbij aan het bieden van een ontmoetingsplek tussen inwoners van de wijk, maar ook in de aanpak van taalvaardigheid onder Delftse inwoners. Op deze manier heeft de bibliotheek een belangrijke sociale functie, ook in dit deel van de stad.

Na het bezoek aan DOK bezocht het team CDA de wijk Poptahof-Zuid en werd vervolgens rondgeleid door de Bewonersvereniging in Buitenhof-Noord. Tijdens de rondleiding gingen we in gesprek over vraagstukken die in de wijk spelen: veiligheid, sociale verbinding in de wijk, afval, parkeren en de energietransitie waren thema’s die de revue passeerden.

De dag eindigde bij The Culture. Bij dit buurthuis, eveneens in Buitenhof-Noord gelegen, zag het team van CDA Delft hoe kinderen samen aan een theatervoorstelling werkte. Het onderling ontmoeten en ontdekken van eigen talenten van kinderen is een belangrijk onderwerp voor het CDA. Naast het bezoeken van de samenkomst ging ons team in gesprek over de rol van buurthuizen, toekomstige plannen en de vraag hoe cultuur verbindend kan werken in Buitenhof.

Het CDA-team bedankt DOK Voorhof, de Bewonersvereniging Buitenhof-Noord en The Culture voor het goede ontvangst en de gesprekken die we hebben gevoerd.