10 maart 2017

23 extra plekken voor straathandel

De gemeente gaat 23 nieuwe locaties aanbieden voor straathandel. De standplaatsen kunnen worden gedeeld met verschillende ondernemers.

CDA-wethouder Karsten Klein van Economie verwacht dat dit gaat leiden tot meer banen, meer ruimte voor ondernemerschap, meer kwaliteit, meer klanten en meer bezoekers. “Door meer ruimte te bieden aan verkoop op straat scheppen we bovendien extra levendigheid in de stad.” De straatverkoop mag tijdens drie dagdelen: van 06.00 tot 13.00 uur, van 13.00 tot 19.00 uur en van 19.00 tot 23.00 uur.

Veel standplaatsen in Den Haag zijn in de loop der tijd uitgegroeid tot permanente bouwwerken. In de nieuwe situatie moeten de verkooppunten op een standplaats weer echt mobiel zijn. De inschrijving voor de 23 nieuwe standplaatsen gaat binnenkort van start. Als er voor dezelfde plekken en dagdelen meerdere gegadigden zijn, wordt er geloot.