24 juli 2014

76 procent klachten niet opgelost: CDA wil duidelijkheid!

Vanochtend was in verschillende media te lezen dat maar liefst 76 procent van de meldingen die gedaan worden bij het meldpunt van de fietsersbond in Den Haag niet wordt opgelost. Het CDA vindt dit percentage veel te hoog en vraagt het college van burgemeester en wethouders om duidelijkheid.

Op het meldpunt van de fietsersbond kunnen mensen zogeheten FOS-jes (Fiets-onveilige situaties) melden. Een gat in de weg, een gevaarlijk kruispunt of een defect stoplicht bijvoorbeeld. De fietsersbond kaart deze aan bij de gemeenten. ‘’Wij vragen ons af waarom slechts 24 procent van alle meldingen in Den Haag worden opgelost en vragen het college om verbetering.’’, aldus raadslid Michel Rogier.

Het CDA strijd al lang voor een betere verkeersveiligheid in Den Haag en onderschrijft de rol van burgers daarin. Daniëlle Koster: ‘’Het is heel fijn dat bewoners zo alert zijn op onveilige situaties voor fietser en veelvuldig gebruik maken van het meldpunt. Dit willen we graag zo houden maar men wordt ontmoedigd wanneer er niets met hun klacht wordt gedaan.’’

Het CDA stelt ook voor dat de gemeente eens met de fietsersbond om tafel te gaan zitten om de situatie te bespreken.