18 februari 2017

Aanpakken hardrijden Juliana van Stolberglaan

Het CDA riep de wethouder tijdens het raadsdebat van vanavond met succes op om snelheid-verminderende maatregelen te nemen op de Juliana van Stolberglaan in het Haagse Bezuidenhout.

Op de Juliana van Stolberglaan wordt door de gemeente een mooi en breed nieuw fietspad aangelegd waardoor nog meer fietsers op deze route zullen gaan fietsen. Het is volgens CDA-raadslid Michel Rogier, gelet op de verwachtte stijging van het aantal fietsers, in het belang van de verkeersveiligheid dat het structurele hardrijden op de laan wordt aangepakt.

Rogier: ‘’We zien dat automobilisten op de Juliana van Stolberglaan zich helaas lang niet altijd houden aan de geldende maximumsnelheid van 50 km/u. Mede gelet op het intensievere gebruik van het fietspad wil ik graag dat de wethouder, om ongelukken te voorkomen, maatregelen neemt om automobilisten niet te hard te laten rijden.’’ Het CDA-raadslid denkt bijvoorbeeld aan het plaatsen van matrixborden waarop de actuele snelheid van een automobilist staat vermeld, waarschuwingsborden of het aanleggen drempels.

Het voorstel van Rogier kon op steun rekenen de gehele gemeenteraad. De wethouder zal de raad en bewoners informeren over welke snelheid-verminderende maatregelen hij zal gaan nemen op de Juliana van Stolberglaan.