19 januari 2015

Betaald parkeren op feestdagen

Michel Rogier vindt het vreemd dat op feestdagen betaald parkeren geldt in woonwijken. Dit moet snel veranderen volgens de woordvoerder van de lokale CDA-fractie. ‘’Een feestdag telt wat ons betreft als zondag.’’

Er wordt op sommige plekken in Den Haag, zoals in Bezuidenhout-Midden, op doordeweekse dagen parkeergeld geheven om auto’s van werknemers van omliggende bedrijven te weren uit de woonwijk. Op officiële feestdagen die vallen op een doordeweekse dag zijn bedrijven echter gesloten en dient het heffen van parkeergeld het doel niet volgens Rogier. ‘’Wij zien erop toe dat parkeergeld louter en alleen wordt geheven wanneer dit de parkeergelegenheid ten goede komt.’’ Heffen om de gemeentekas te spekken kan wat de fractie betreft niet de bedoeling zijn. ‘’Wanneer parkeermaatregelen niet bijdragen aan het verbeter van de parkeersituatie, vindt het CDA dat de regels omgegooid moeten worden. Dit betekent onder andere, dat wat ons betreft, in Bezuidenhout-Midden op feestdagen die vallen op een doordeweekse dag niet betaald hoeft te worden voor een parkeerplek’’, aldus Rogier.