11 september 2017

Betaald parkeren Scheveningen Haven

Het CDA wil een toelichting op het draagvlakonderzoek naar betaald parkeren in Scheveningen Haven. Het college is voornemens om daar vanaf 1 december betaald parkeren in te voeren. Het uurtarief wordt 1,70 euro.

De wethouder parkeren stelt dat hij de steun heeft van betrokkenen maar CDA-woordvoerder Scheveningen Cees Pluimgraaff betwijfelt dat: ‘’Ik heb diverse bewoners gesproken die dit niet zien zitten. Ook de BOH (het bewonersoverleg Scheveningen Haven) die namens de bewoners spreekt is tegen betaald parkeren in de haven. Daarnaast vrezen ondernemers dat hun klanten wegblijven wanneer ze per uur parkeerkosten moeten gaan betalen.’’ Het CDA stemt alleen in met betaald parkeren wanneer is onderzocht of het invoeren van betaald parkeren op draagvlak kan rekenen.

Daarnaast wil het CDA dat de jaarlijkse opbrengsten uit het betaald parkeren op Scheveningen worden ingezet voor het verbeteren van de verkeersafwikkeling. ‘’We moeten zorgen dat automobilisten naast de mogelijk hebben om te parkeren ook daadwerkelijk de haven kunnen bereiken. Ook moeten we de OV-verbinding naar de haven verbeteren zodat de parkeerdruk omlaag gaat en betaald parkeren wellicht helemaal niet meer nodig is.’’