08 februari 2017

Bus 24 naar Kijkduin moet blijven rijden

Op verzoek van CDA-raadslid en OV-woordvoerder Michel Rogier zal wethouder De Bruijn de MRDH vragen duidelijkheid te verschaffen over de geruchten over het verdwijnen van buslijn 24 naar Kijkduin. De wethouder gaf na een betoog van Rogier vanochtend aan de zorgen van het CDA over het verdwijnen van lijn 24 te delen.

CDA-woordvoerder Segbroek Daniëlle Koster: ‘’Lijn 24 is de enige buslijn die vanaf de internationale zone via de vogelwijk richting Kijkduin rijdt. Hiermee bedient de lijn een uniek gebied, waar geen andere OV-lijnen rijden.’’ Rogier vult zijn collega aan: ‘’Het is voor de bereikbaarheid van de familiebadplaats Kijkduin belangrijk dat lijn 24 blijft rijden. Ook maken er veel scholieren gebruik van bus 24,’’ aldus Rogier.

Rogier sprak al meerder malen zijn zorgen uit over het verdwijnen van minder populaire OV-lijnen omdat de MRDH zich te veel focust op economische winstgevendheid. ‘’Dat er weinig mensen gebruik maken van een lijn zegt niet dat de lijn niet belangrijk is. Het is juist van groot belang dat OV-lijnen diep in wijken blijven rijden zodat iedereen gebruik kan maken van openbaar vervoer.’’ Rogier is blij dat de wethouder zijn zorgen deelt en het mogelijk schrappen van lijn 24 aankaart bij de metropoolregio.