24 mei 2017

Buurthuis van de Toekomst 5 jaar!

Vandaag viert het Buurthuis van de Toekomst (BvdT) haar vijfjarig-jubileum.  Het CDA is enorm blij dat steeds meer mensen in de stad samenkomen in het BvdT en is trots op de vele vrijwilligers die zich inzetten om dit mogelijk te maken.

In 2012 werd het eerste BvdT, de Hungry Mind in Loosduinen, geopend. Dat jaar volgde er nog vijf en inmiddels zijn er meer dan vijftig Buurhuizen van de Toekomst in Den Haag. CDA-wethouder Karsten Klein begon samen met bewoners met het oprichten van een nieuw soort buurthuis omdat het hem en bewoners opviel dat diverse ruimtes van organisaties dagdelen niet benut werden. Door de diverse organisaties in de wijk met elkaar in contact te brengen en ruimtes te laten delen bleek dat er naast een efficiënter gebruik van de ruimtes veel meer mogelijk is dan werd gedacht: sportclubs, scholen, culturele instellingen en bewonersorganisaties, ze werken meer samen. Mensen in de wijk worden bij elkaar gebracht en er ontstaan nieuwe initiatieven door het BvdT, een plek waar iedereen samenkomt.