02 december 2014

CDA blij met haven Binckhorst

Vandaag is de Poolsterhaven in de Binckhorst officieel af. De eerste rondvaartboot kan er aanmeren. Dankzij een motie van CDA-er Michel Rogier is het college in 2012 begonnen aan de ontwikkeling van de havens in de Binckhorst.

‘’De opening van de Poolsterhaven is goed nieuws voor de rondvaartrederijen in Den Haag’’, aldus Rogier. ‘’Het maakt Den Haag nog aantrekkelijker vanaf het water.’’ Ook wordt er door de komst van de haven tegemoetgekomen aan de benodigde waterberging voor de Rotterdamse baan. Door de komst van de Rotterdamse baan is de Neherkade verbreed ten koste van ruimte voor water.

In de motie van het CDA wordt het college ook verzocht om een passantenhaven te ontwikkelen in de Binckhorst. Rogier: ‘’Reikhalzend kijken wij uit naar de plannen voor de Fokkerhaven, de passantenhaven in de Binckhorst.’’ In de passantenhaven kunnen bewoners en bezoekers van Den Haag enkele dagen op hun boot verblijven.