08 februari 2016

CDA blijft kritisch op subsidie De Uithof

Sportwoordvoerder Cees Pluimgraaff blijft kritisch op de al-dan-niet verleende subsidie aan sportcomplex De Uithof. Hij stelde samen met de VVD en HSP opnieuw vragen aan de wethouder.

Wethouder Baldewsingh toverde bij de winteropening van het schaatspaleis in november 2015 een cheque van 100.000 euro tevoorschijn en gaf na kritische vragen van het CDA toe dat het geld alleen wordt uitgekeerd als er een goedgekeurd plan voor maatschappelijke activiteiten komt.

Pluimgraaff snapt niet waarom een commerciële onderneming als De Uithof moet worden uitgedaagd om een plan te maken. Pluimgraaff: ‘’Het hoort juist andersom: eerst een plan, dan een subsidie aanvragen. Waarom in dit geval ineens één commerciële onderneming uitdagen? Dat is oneerlijk.’’

In 2003 redde de gemeente het noodlijdende complex De Uithof en toen is afgesproken nooit meer een cent in De Uithof te steken. ‘’Ik, en met mij de VVD en HSP, ben benieuwd hoe de subsidie die de gemeente voornemens is te geven aan De Uithof voor het ontplooien van maatschappelijke activiteiten en het bouwen van een dak, in deze afspraken past’’, aldus Pluimgraaff.