24 augustus 2016

CDA brengt Haagse ouderen verkoeling

Ook dit jaar brengt de lokale CDA-fractie Haagse ouderen verkoeling. Op deze warme woensdagmiddag bezocht CDA-woordvoerder zorg Michel Rogier samen met fractievoorzitter Daniëlle Koster en een aantal vrijwilligers van het CDA Woonzorgcentrum Rivierenbuurt in het centrum van onze stad om de ouderen daar met een ijsje te verblijden.

Rogier: ‘’Sinds gisteren is ook in onze stad het nationaal hitteplan van kracht. Het is met deze temperaturen extra belangrijk dat ouderen goed opletten op hun gezondheid. Ouderen drogen sneller uit en hebben veel last van het warme weer. Geen zware inspanningen, genoeg drinken en voldoende verkoeling dus!’’ Door ijsjes uit te delen probeert het CDA met dit laatste te helpen en aandacht te vragen voor de extra zware situatie waarin veel ouderen zich nu bevinden. ‘’Wellicht vinden meer mensen het leuk om even op bezoek te gaan bij ouderen in hun buurt en hen te helpen dit warme weer te doorstaan,’’ aldus Rogier.