12 maart 2015

CDA Den Haag en Zuid-Holland brengen werkbezoek Laak

Vandaag bracht de Haagse CDA-fractie samen met CDA-kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen Marischa Kip en Gijs Dupont en met de Haagse CDA-werkgroep mobiliteit een werkbezoek aan stadsdeel Laak. Daar ging de groep CDA-ers langs bij twee uiterste projecten: het megaproject de Rotterdamsebaan en het kleinschalige bewonersproject Coöperatief Eigenwijzer.

Rotterdamsebaan
Aan het begin van de middag werd gekeken naar de stand van zaken van het grote project de Rotterdamsebaan. Een project waar het CDA, zowel lokaal als op provinciaal niveau, groot voorstander van is.  ‘’Deze snelweg is een belangrijke investering voor de bereikbaarheid van Den Haag en een stimulans voor de economie van onze stad. Daarnaast zorgt de Rotterdamsebaan ook voor minder drukte en files op de Utrechtsebaan en minder sluipverkeer in en om Den Haag”, aldus raadslid Michel Rogier.

Coöperatief Eigenwijzer
Vervolgens werd een bezoek gebracht aan Coöperatief Eigenwijzer, een kleinschalig project opgezet door bewoners van Molenwijk. Cees Pluimgraaff, CDA-woordvoerder Laak: ‘’Een prachtig initiatief! In dit werkbedrijf worden allerlei kleine bedrijfjes gevormd waarin mensen ten volle hun potentie een kans kunnen geven en hun talenten kunnen ontwikkelen. Vervolgens investeren zij de opgedane kennis en economisch rendement terug in de ontwikkeling van hun eigen wijk.’’

Marischa Kip kijkt tevreden terug op het werkbezoek. ‘’De goede samenwerking tussen de stad en de provincie waarin over zowel grote als kleine projecten gezamenlijk beslissingen worden genomen, werd in dit werkbezoek goed benadrukt.’’