20 december 2018

CDA Den Haag: Geef oude trams een mooie bestemming!

Een voorstel van CDA Den Haag over de toekomst van trams die aan vervanging toe zijn, is aangenomen door de gemeenteraad. Het CDA is van mening dat de trams nog op verschillende manieren ingezet kunnen worden, en dat de gemeenteraad bij de ontwikkeling van deze plannen betrokken moet worden.

Michel Rogier, OV-woordvoerder van CDA Den Haag, juicht creatief hergebruik van de trams toe. “Het is jammer als de trams zonder meer verkocht worden, er moet ruimte zijn voor initiatieven van ondernemers, zoals de succesvolle Hoftram. Misschien kunnen de trams ook nog wel worden ingezet op piekmomenten, tijdens drukke dagen of evenementen bijvoorbeeld.”

Met het voorstel pleitte het CDA voor inspraak van de Haagse gemeenteraad bij besluitvorming over de toekomst van de trams. Het gaat om de oude rode trams die onder andere rijden op lijn 11 en 12, waar de HTM sinds de jaren ’80 mee rijdt. In 2024 zijn de laatste 60 toe aan vervanging. Met het voorstel van het CDA wordt het mogelijk om samen na te denken over de nieuwe bestemming van deze iconische trams. Want het zou doodzonde zijn als de trams volledig uit het Haagse stadsbeeld zouden verdwijnen.

CDA’er Michel Rogier is blij dat de raad bij de besluitvorming betrokken wordt. “Nu kunnen we mooie ideeën aandragen om dit stukje Haags ‘erfgoed’ op een mooie manier te blijven gebruiken. Hierbij doe ik een oproep aan alle Hagenaars: laat het weten als je een goed plan hebt voor de toekomst van de trams! Dit kan via [email protected]