01 maart 2018

CDA: Den Haag moet actie ondernemen tegen radicalisering en opruiing

Het CDA Den Haag heeft een driepuntenplan gelanceerd om de stad weerbaarder te maken. Fractievoorzitter Daniëlle Koster: ,,Den Haag en andere grote steden moeten actie ondernemen tegen buitenlandse inmenging en de opkomst van radicale ideeën. Opruiing en haatzaaien moeten harder aangepakt worden."

Den Haag is een mooie, directe en open stad met veel verschillende inwoners. Diversiteit kenmerkt onze stad en dat koesteren wij. De vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid zijn voor het CDA een groot goed. Maar misbruik van deze vrijheden kunnen we niet tolereren. De vrijheid van de een, mag geen beperking leggen op de vrijheid van een ander. Zo biedt vrijheid van meningsuiting geen ruimte voor discriminerende teksten. Evenals vrijheid van godsdienst niet mag leiden tot radicalisering of een route mag zijn voor inmenging vanuit buitenlandse mogendheden. Om vrijheden voor iedereen te beschermen ambieert het CDA een weerbaar Den Haag dat duidelijke grenzen stelt.

Voor een weerbare stad wil CDA Den Haag inzetten op drie sporen:

1. Aandacht voor waarden en normen
  2. Aanpak van radicalisering en opruiing
  3. Aanval op buitenlandse inmenging

Lees hier het volledige plan:

Maak Den Haag weerbaar!