14 december 2017

CDA Den Haag wil onderzoek naar communicatieondersteuning Haagse Veen

Ondernemers van de Haagse Markt, de Hobbemastraat, Hoefkade en Paul Krugerlaan geven aan behoefte te hebben aan ondersteuning in externe communicatie. Goede communicatie over dit winkelgebied zal namelijk bijdragen aan de groei van de wijkeconomie, werkgelegenheid, sociale cohesie en de leefbaarheid. Het CDA heeft daarom tijdens de raadsvergadering van 14 december een voorstel ingediend waarin zij het college vraagt te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn en wat ondernemers zelf bereid zijn bij te dragen.

Desh Ramnath, CDA-raadslid: ,,Het Haagse Veen heeft veel te bieden, maar er valt ook veel te verbeteren. Er is nog een grote slag te slaan wat betreft leefbaarheid, werkgelegenheid en sociale cohesie in de wijk. Door goed te communiceren over de pluspunten van dit gebied, wordt het een aantrekkelijkere wijk om te ondernemen, wonen en te bezoeken.”

Het CDA vraagt het college ook te kijken naar de rol die voor City Mondial weggelegd kan zijn voor de Haagse Markt, de Hobbemastraat, Hoefkade en Paul Krugerlaan. Deze organisatie heeft bijvoorbeeld in de Boekhorststraat bewezen veel te kunnen betekenen voor de samenwerking tussen ondernemers en de uitstraling van deze winkelstraat. Een van de vragen die nu voorliggen, is welke organisatie in de toekomst de juiste partij is voor het Haagse Veen. Het voorstel kon rekenen op steun van de raad. ​