22 november 2017

CDA en GroenLinks Den Haag willen soepelere parkeerregels bij oplaadpalen

Het CDA Den Haag en GroenLinks signaleren dat parkeerplekken met oplaadpalen in Scheveningen hun doel voorbij schieten. In de parkeerzone ‘Kuststreek’ geldt dat er maar maximaal één uur geparkeerd mag worden – ook bij oplaadpalen – terwijl het opladen van een elektrische auto zo’n vier uur duurt . Het is hierdoor voor bezoekers onaantrekkelijk om met de elektrische auto naar het strand te gaan.

Het CDA Den Haag en GroenLinks Den Haag hebben het college hierover om opheldering gevraagd. CDA-raadslid Michel Rogier: ,,Het CDA en GroenLinks willen elektrisch rijden in Den Haag stimuleren.  Daarom verzoeken we het college knellende parkeerregels onder de loep te nemen en te zorgen voor meer laadplekken of snellaadstations voor elektrische auto’s.”

Ook in Haagse parkeergarages zijn er nog te weinig mogelijkheden om elektrische auto’s op te laden. In de garage onder het Plein met 536 parkeerplaatsen, zijn er bijvoorbeeld maar tien oplaadpunten. Arjen Kapteijns, fractievoorzitter van GroenLinks Den Haag: ,,Het is heel simpel, als we schoner verkeer willen in Den Haag dan moeten we het mensen met een elektrische auto veel makkelijker maken.”