30 juli 2014

CDA: Gewoon fietsen voor het HagaZiekenhuis

Vorig jaar is besloten dat bij de voordeur van het HagaZiekenhuis geen fietsen meer welkom zijn. Waar veel fietsers gebruik maakten van de weg tussen Loosduinen en Escamp is dat door de verkeersmaatregel nu op het stukje voor de ingang van het ziekenhuis niet meer toegestaan. Michel Rogier: “Dachten wij eerst nog dat het een tijdelijke maatregel was, nu blijkt dat een deel van de weg al bijna een jaar verboden is voor de fiets. Terwijl de weg een veilige, snelle en rustige manier is om van bijvoorbeeld Houtwijk naar Winkelcentrum Leyweg te fietsen zonder stoplichten. Geen stoplicht, geen last van drukte rond het busplatform en korter, de ideale route.”

Het CDA ziet nu graag dat er op de hele Verjaalweg ruimte wordt gegeven aan de fietser. Er is ruimte genoeg om een oplossing te vinden zonder dat de hulpdiensten, voetgangers en fietsers elkaar in de weg zitten. “Het college moet maar even ter plaatse gaan kijken dan zullen ze zien dat het een merkwaardig verkeersbesluit is in het nadeel van de Haagse fietsers. Er zitten zoveel voordelen aan het openstellen van de hele weg voor fietsers dat wij ervan uit gaan dat dit zo snel mogelijk gaat gebeuren,” aldus Michel Rogier.