11 juni 2018

CDA is blij met maatregelen Madepolderweg

In  maart dit jaar klopte bewoners bij het CDA aan om aandacht te vragen voor de gevaarlijke oversteek op de Madepolderweg bij het Kindcentrum Vroondaal. Het CDA is langs geweest en heeft vragen aan het stadsbestuur gesteld over deze gevaarlijke oversteek. Met succes, want het stadsbestuur heeft maatregelen genomen.

Het CDA maakte zich zorgen dat er op de ene helft van de weg wel een drempel was en de andere kant niet, op die manier konden auto’s er nog te makkelijk omheen rijden en hoefden zij hun snelheid niet te verminderen. Eind maart heeft het stadsbestuur op de andere helft ook een drempel aangebracht. Nu kunnen autobestuurders er niet meer omheen en moeten zij wel hun snelheid verminderen. Daarnaast zijn er ook borden geplaatst die de autobestuurders attenderen op de oversteekplek. Koster:” Ik ben blij met de maatregelen die het stadsbestuur heeft genomen om de Madepolderweg veilig en kindvriendelijk te maken. In de toekomst moet dit natuurlijk al gereed zijn voordat een school of kinderopvang zich vestigt in de wijk, hier blijven we aandacht voor vragen.”

Ook heeft het stadsbestuur op aandringen van CDA-woordvoerder Daniëlle Koster toegezegd met de Provincie in gesprek te gaan om ervoor te zorgen dat autoverkeer minder snel de Madepolderweg neemt en hen gaat stimuleren om de Monsterseweg te nemen als doorgaande route richting het Westland.