28 oktober 2014

CDA kritisch over hotelplannen De Pier

Woordvoerder Scheveningen Cees Pluimgraaff van het CDA is blij dat er een marktpartij is die wil investeren in het behoud en de ontwikkeling van De Pier. Het CDA is ook gecharmeerd dat de beoogde nieuwe eigenaren voornemens zijn deze ontwikkeling in nauw overleg met de gemeente, ondernemers en omwonenden te laten gebeuren.

Hotelnota
Pluimgraaff is echter kritisch: ‘’Een hotel op De Pier zou betekenen dat hotels in de buurt meer concurrentie gaan ondervinden en dat afspraken die zijn vastgelegd in de Hotelnota worden omzeilt. Voor de bouw van een hotel op De Pier is eerst een ingrijpende wijziging van het bestemmingsplan nodig. Hier moeten wij als gemeenteraad, samen met omwonenden en ondernemers in het gebied, ons eerst zorgvuldig over beraden.’’

Opknapbeurt
Ook denkt Pluimgraaff dat er te makkelijk wordt gedacht over het opknappen van De Pier en de kosten die daarmee gemoeid gaan. ‘’De Pier is op last van de brandweer om veiligheidsredenen gesloten. In het verleden zijn geïnteresseerde ontwikkelaars afgehaakt toen zij berekenden wat het opknappen van De Pier kost. Nu horen wij dat de beoogde nieuwe eigenaren menen na een ‘kleine opknapbeurt’ nog komend jaar te kunnen heropenen voor het publiek. Dit is uiterst bijzonder. Kleine aanpassingen lijken mij niet genoeg.’’