21 oktober 2014

CDA verbijsterd over onlusten De Vloek

Het CDA in de Haagse gemeenteraad stelt vragen aan het college naar aanleiding van de ongeregeldheden veroorzaakt door bewoners en sympathisanten van De Vloek na het raadsdebat van afgelopen donderdag.

Het CDA wil van het college weten wat er die avond precies is gebeurd en of er schade is aangericht. De partij vindt dat de aanrichters moeten opdraaien voor eventuele schade. Woordvoerder Daniëlle Koster: ‘’Wij vinden de broedplaatsgedachte van unieke vreedzaamheid en tolerantie, die in het debat donderdagavond veel geopperd werd, lastig te rijmen met de agressieve acties door bewoners en sympathisanten van De Vloek later die avond. Wij zijn benieuwd of het bestuur of woordvoerders van De Vloek excuses hebben gemaakt of afstand hebben genomen van het voorval.’’

Ook is het CDA benieuwd naar de consequenties van deze actie voor De Vloek en de zoektocht naar alternatieve locaties. ‘’Tot slot hopen wij dat het college rekening houdt met dit voorval zodat het weet hoe bewoners en sympathisanten van De Vloek zouden kunnen reageren bij de daadwerkelijke verplaatsing van de Vloek, nu gepland op 5 januari 2015’’, aldus Daniëlle Koster.