27 augustus 2018

CDA vraagt om maatregelen onveilige fietsroute Sportlaan

Het CDA vraagt op de eerste schooldag van het nieuwe seizoen aandacht voor de onveilige verkeerssituatie op de Sportlaan. Nu de scholen weer begonnen zijn en het verkeer weer toeneemt roept het CDA het stadsbestuur op om snel maatregelen te treffen om deze gevaarlijke verkeerssituatie weg te nemen.

Vanwege de afsluiting van de Segbroeklaan wordt al het verkeer tijdelijk omgeleid via de Sportlaan. Zonder deze omleiding is de Sportlaan tussen de Nieboerweg en Houtrustweg al een gevaarlijk route voor fietsers. Dit komt doordat de Sportlaan enkele jaren geleden is versmald en er weinig ruimte is overgebleven voor auto’s en fietsers om elkaar te kunnen passeren. Met al het extra verkeer op de Sportlaan is er besloten om de maximumsnelheid te verlagen naar 30 km per uur. CDA woordvoerder Daniëlle Koster “Automobilisten houden zich niet aan de maximumsnelheid verlaging van 30 km per uur en rijden nog gewoon 50 km per uur, hierdoor is het hartstikke gevaarlijk geworden voor fietsers die de rijbaan moeten delen met de velen automobilisten.”

Koster roept het stadsbestuur op om deze gevaarlijk fietsroute snel te verbeteren. In het bijzonder omdat vandaag de scholen weer zijn begonnen. Hierdoor zal het verkeer toenemen en de gevaarlijke fietsroute alleen maar verergeren. “Daarom heb ik het stadsbestuur gevraagd naar de mogelijkheid om fietsers om te leiden via een veiligere route parallel aan de Sportlaan. En om maatregelen te treffen door bijvoorbeeld het markeren van een fietspad op de rijweg.” aldus Koster.