26 maart 2015

CDA wil Haagse stageprijs

Het CDA Den Haag pleit voor een Haagse stageprijs. Met een verkiezing van de beste stageplek en de beste stagiair van het jaar wil het CDA werkgevers stimuleren om betere stages aan te bieden en studenten stimuleren het beste uit hun stage te halen.

Een stage is een belangrijk onderdeel van een studie om praktijkervaring op te doen en een stagiair heeft vaak een toegevoegde waarde voor zijn werkgever. Voor veel Haagse studenten blijkt het echter moeilijk om een geschikte stage te vinden en voor veel werkgevers blijkt het vaak lastig om gemotiveerde stagiairs te vinden. CDA-woordvoerder Onderwijs Michel Rogier: "Het CDA Den Haag wil daarom met de stageprijs een extra stimulans geven aan stages in Den Haag."

Het CDA Den Haag roept het college op om samen met werkgevers en onderwijsinstellingen de stageprijs in het leven te roepen. "De stageprijs moet tot stand komen door een samenwerking van werkgevers, stagiairs en onderwijsinstellingen", aldus CDA-woordvoerder Economie Desh Ramnath. "Zij zouden bijvoorbeeld jaarlijks een verkiezing voor de uitdagendste stageplek, de meest ambitieuze stagiair of het beste stageonderzoek kunnen uitroepen."