18 februari 2015

CDA wil haven bij CS

CDA-er Michel Rogier wil dat er een volwaardige haven voor pleziervaart en rondvaartboten komt bij Centraal Station. Vandaag bracht de gemeenteraad een werkbezoek aan de Binckhorst waar de raadsleden keken naar de twee nieuwe passantenhavens die dankzij een initiatief van het CDA Den Haag worden aangelegd.

‘’Het is prachtig om te zien dat bezoekers en bewoners onze mooie stad steeds meer kunnen ontdekken vanaf het water. Dat initiatieven op het water steeds meer ruimte krijgen is goed voor het toerisme en de lokale economie’’, aldus Rogier, die enthousiast verder naar de toekomst kijkt. ‘’Wat ons betreft pakt de wethouder gelijk door en maakt hij spoedig werk van de, in het coalitieakkoord afgesproken, aanlegsteiger bij de Koekamp bij het Centraal Station. In de toekomst zou het CDA graag zien dat van die aanlegsteiger een volwaardige passantenhaven wordt gemaakt.’’

Nu het KJ-plein in de komende periode een mooie verbinding krijgt met de Koekamp is een aanleghaven voor pleziervaart en rondvaartboten onmisbaar volgens het CDA Den Haag. ‘’Er wordt hiermee ruimte gegeven aan de groeiende behoefte aan ligplaatsen van rondvaartorganisaties. Toeristen kunnen direct vanaf het Centraal Station met de boot naar Madurodam.’’ Rogier noemt als voorbeeld het Amsterdamse Centraal Station. ‘’Hier kunnen bezoekers gelijk na binnenkomst van de stad op het water stappen en op een unieke manier de stad verkennen.’’