06 februari 2018

CDA wil haven bij CS voor rondvaartboot

Raadslid Michel Rogier wil dat er bij de Prinsessegracht, vlakbij Den Haag Centraal Station, een volwaardige haven komt voor rondvaartboten. In het nutshuisje daar vlakbij  zouden een openbaar toilet en andere voorzieningen kunnen komen. Een CDA-motie om deze plannen te realiseren, heeft steun van de van de voltallige gemeenteraad gekregen.

Een haven bij Centraal Station is goed voor bewoners, ondernemers en toeristen. Michel Rogier hoopt dan ook dat zijn motie snel uitgevoerd kan worden: „Zeker met de plannen voor de Koekamp en het Malieveld kan de aanleg van de haven in de volgende collegeperiode in een stroomversnelling komen. Het Hoogheemraadschap wordt hier ook blij van, omdat de capaciteit van de waterberging wordt vergroot. En voor rondvaartorganisaties is dit een uitkomst. Het geeft de stad zoveel uitstraling. We hebben inmiddels wel een aanlegsteiger bij de Prinsessegracht, maar dat is echt niet meer dan een halte. We willen een inham waar minimaal vier tot vijf boten kunnen liggen en met de juiste voorzieningen, mogelijk in het nutshuisje op de hoek van de Bezuidenhoutseweg met de Laan van Reagan en Gorbatsjov.”