16 oktober 2014

CDA wil middelen van Rijk en EU voor schone bodem Westduinpark

Bij de bespreking van het burgerinitiatief over de vervuiling in het Westduinpark diende het CDA samen met de Haagse Stadspartij een voorstel in om bij het Rijk en de EU middelen te vragen om de stukken verontreinigd gebied in het park schoon te maken. In het verleden is afval gestort in delen van het Westduinpark wat heeft geleid tot vervuiling van de bodem in een deel van het park.

Op dit moment zijn de stukken vervuilde grond afgedekt en is er geen gevaar voor de volksgezondheid. Deze oplossing is echter van tijdelijke duur. ‘’We moeten het gebied schoon achterlaten voor volgende generaties’’, aldus woordvoerder duurzaamheid Michel Rogier. ‘’Zo is de volksgezondheid gewaarborgd en hebben wij er een groot stuk natuurgebied in Den Haag bij!‘’ Rogier is zeer verheugd dat zijn voorstel steun heeft gekregen in de Raad. Zodra er vanuit het Rijk of de EU geld voor is wordt het gebied schoongemaakt.