24 maart 2015

CDA wil opheldering Gamma-locatie

Het CDA in de Haagse gemeenteraad vraagt opheldering aan de wethouder over de bouwplannen op de Gamma-locatie. Er is onlangs een kapvergunning aangevraagd voor het terrein. Hetgeen er volgens CDA-er Michel Rogier op duidt dat er een nieuw bouwplan is dat spoedig zal worden uitgevoerd.

Een voorwaarde voor het uitgeven van een kapvergunning is dat er een concreet bouwplan ligt en dat dit bouwplan spoedig kan worden uitgevoerd. ‘’Nu de vergunning in behandeling is gaan wij er dus van uit dat er een plan ligt’’, aldus Michel Rogier. ‘’De Raad en de bewoners weten echter nog van niets terwijl de wethouder mij heeft beloofd een nieuw bouwplan eerst voor te leggen aan de gemeenteraad. Ik wil dan ook snel de laatste stand van zaken van hem weten.’’

Het vorige bouwplan voor de Gamma-locatie was volgens de lokale CDA-fractie te massaal. De Welstandscommissie deelde deze mening en oordeelde dat er een nieuw bouwplan moest komen. Die zou er nu dus kunnen zijn. Rogier is erg benieuwd. ‘’Op dit moment ligt het terrein vol met sloopafval en staat er een groeiend aantal auto’s langdurig gestald. Het ziet er niet uit. Dat er snel iets moet gebeuren met de locatie moge duidelijk zijn.’’

Morgen bespreekt de raadscommissie de visie Loosduinse vaart. Een visie van bewoners over het gebied rond de Oude Haagweg in Loosduinen.