04 februari 2016

CDA zorgen om parkeerdruk Waldeck en Vruchtenbuurt.

Het CDA trekt bij parkeerwethouder De Bruijn aan de bel over de toenemende parkeerdruk in het Loosduinse Waldeck-Bohemen en de Vruchtenbuurt in Segbroek. Maandag begonnen de werkzaamheden aan de Laan van Meerdervoort, hetgeen gevolgen heeft voor de parkeerdruk in beide wijken.

Michel Rogier tussen de geparkeerde auto's in Waldeck-Bohemen Loosduinen

Vruchtenbuurt en Laan van Meerdervoort
Maandag zijn de werkzaamheden aan de Laan van Meerdervoort begonnen. Een deel van de parkeerplekken aldaar verdwijnt. De verdwenen plekken worden in de plannen van de wethouder gecompenseerd door nieuwe parkeerplekken op De Mient. ‘’Een solide plan maar de werkzaamheden op De Mient zijn nog helemaal niet begonnen terwijl men hun auto al niet meer kwijt kan op de Laan van Meerdervoort’’, aldus woordvoerder Segbroek Daniëlle Koster.  ‘’Deze situatie leidt tot meer parkeerdruk in de Vruchtenbuurt omdat bewoners en bezoekers die normaal hun auto op de Laan van Meerdervoort zouden zetten genoodzaakt zijn hun auto nu in de vruchtenbuurt te parkeren.’’ Het CDA vraagt aan de wethouder om snel met een oplossing te komen en vraagt of de geplande werkzaamheden op en rond de Laan van Meerdervoort nog wel, zoals beloofd, begin van 2017 klaar zullen zijn.

Waldeck
De Vruchtenbuurt heeft nog steeds parkeercapaciteit nodig en onlangs is het plan gepresenteerd om bewoners van de Vruchtenbuurt te verwijzen naar de wijk Waldeck-Bohemen, rond de Savornin Lohmanplein en de voetbalvelden van DUNO. Het CDA heeft de wethouder gewaarschuwd dat met zwembad de Waterthor en het winkelcentrum er in dit gebied al een enorme parkeerdruk is. Daarnaast zijn er nog ontwikkelingen rond de scholen en zal de nieuwe woontoren binnenkort de eerste bewoners gaan huisvesten. CDA-woordvoerder Loosduinen Michel Rogier: ‘’Het zijn allemaal op zichzelf staande ontwikkelingen waarmee naar de mening van het CDA onvoldoende rekening wordt gehouden in het algemene parkeerbeleid. De wethouder heeft beloofd dit te gaan monitoren en indien nodig aanvullende maatregelen te treffen, maar ik heb er een hard hoofd in. De wethouder zal ook nog met een plan moeten komen hoe hij sportclubs zoals DUNO beter gaat faciliteren met parkeerplaatsen maar ook daarvan zien wij voorlopig niets. Ik roep de wethouder dan ook op om actief aan de slag te gaan met een oplossing voor de problematiek die onvermijdelijk op ons af komt.’’