18 maart 2018

CDA’er Yadin Karabulut: ,,Diversiteit maakt onze stad sterker”

Yadin Karabulut staat op plek 20 van de CDA-kieslijst. De Turkse ondernemer woont al lange tijd in Den Haag en voelt zich thuis bij het CDA. ,,De partij heeft veel aandacht voor diversiteit, dat zie je alleen al aan de kieslijst.”

Karabulut is een maatschappelijk betrokken ondernemer. Hij begon in  1980 met zijn eerste zaak in Breda en verhuisde al snel naar Den Haag. In de jaren die volgden, runde hij diverse brancheondernemingen en een groothandel in lederwaren en textiel. Tegenwoordig bestiert hij een reisbureau, een makelaardij en een thuiszorginstelling. Ook is hij bestuurslid bij het Dialooghuis, een stichting die problemen van mensen uit de buurt bespreekbaar maakt. ,,Ik streef ernaar bruggen te bouwen tussen de diverse culturen hier in de stad.”

Datzelfde streven ziet Karabulut ook terug bij boegbeelden binnen de partij. ,,Zo zei Lubbers: ‘Het is hoog tijd dat het CDA kleurrijk wordt, goedwillende moslims inspireert en aan hen appelleert.’ Hij vond dat diversiteit ons land en onze stad sterker maakt. Dat is ook mijn overtuiging.” De ondernemer zet zich binnen de partij dan ook hiervoor in. ,,Ik wil opkomen voor kwetsbare mensen. Ook wil ik jongeren stimuleren het beste uit zichzelf te halen, door goed onderwijs te volgen. Zo kunnen zij zich ontwikkelen en bouwen aan  een goede toekomst.”