08 april 2015

Cees Pluimgraaff over plannen Scheveningen Bad

Vandaag sprak de gemeenteraad over de plannen van het college over Scheveningen Bad. Scheveninger Cees Pluimgraaff voert namens het CDA het woord en is naar eigen zeggen voorzichtig enthousiast over de plannen.

‘’Wij zijn vooral blij dat er, na jarenlange stilstand, eindelijk iets gaat gebeuren op de Noordboulevard. Wij trokken diverse malen aan de bel omdat het noordelijke deel van de Scheveningse boulevard steeds meer verloederd.’’, aldus Pluimgraaff.  Ook is Pluimgraaff blij dat de wethouder belooft om bewoners en ondernemers goed te betrekken bij de plannen. ‘’Dit is voor het CDA een harde eis. Wij willen dan ook graag van de wethouder weten hoe hij de ondernemers en bewoners gaat betrekken bij zijn plannen.‘’

Het CDA zou graag zien dat de historische kenmerken van Scheveningen Bad bij de komende ontwikkelingen meer zichtbaarheid krijgen en maakt zich zorgen om de lastige verkeersafwikkeling die de parkeergarage aan de Noordelijke kant van Scheveningen Bad met zich mee zal brengen.

Pluimgraaff pleit er vervolgens voor dat de bouwwerkzaamheden tot minimale overlast leiden voor bewoners en ondernemers in het gebied. ‘’Zij hebben al genoeg te voorduren gehad. Het liefst zouden wij zien dat er niet gebouwd wordt in de zomerperiode en dat er door de gemeente in samenwerking met ondernemers evenementen worden georganiseerd om ook tijdens de bouw bezoekers naar het gebied te blijven trekken.’’

CDA-er Pluimgraaff sluit af met een oproep aan de wethouder om na jarenlang plannenmakerij nu eens echt aan de slag te gaan.