01 maart 2016

Compliment aan Haagse vrijwilligers op nationale complimentendag

Vandaag is het nationale complimentendag. Een dag waarop het CDA nogmaals haar waardering uitspreekt aan de vele Haagse vrijwilligers. Al het werk dat vrijwilligers doen is van onschatbare waarde voor onze stad en daar wil het CDA graag een complimentje voor geven.

Vrijwilligers zijn volgens het CDA de helden van onze stad en verdienen meer waardering! Maar liefst 27% van alle Hagenaars is actief als vrijwilliger. Stuk voor stuk kampioenen waar Den Haag niet zonder kan. Zij zetten zich bijvoorbeeld in op scholen als voorleesouder, helpen in de kantine van de sportvereniging, verzorgen een familielid, zijn actief als buurtwachten of helpen bij de vrijwillige brandweer. Zonder hen en hun inzet zou de stad er heel anders uitzien.

Het CDA Den Haag en wethouder Karsten Klein blijven zich inzetten voor vrijwilligers. Zo heeft het CDA ervoor gezorgd dat de VOG voor vrijwilligers gratis is om het doen van vrijwilligerswerk makkelijker te maken, is er een Haagse vrijwilligersacademie en vrijwilligersfeesten, wordt er geld vrijgemaakt voor organisaties om vrijwilligers te vinden en bestaat er dankzij het CDA voor vrijwilligers en mantelzorgers een jaarlijks compliment vanuit de gemeente.