02 december 2015

Cricket en Bollywood maken Den Haag aantrekkelijker voor Indiërs

Volgens CDA-raadslid Desh Ramnath zou de gemeente meer moeten investeren om Den Haag aantrekkelijk te maken voor Indiërs. De economie van India groeit enorm en daar kan de Haagse economie profijt van hebben. In haar beleid kiest de gemeente Den Haag bewust voor een focus op groeiende economieën als Duitsland en India.

Indiase toeristen kennen Nederland, en Den Haag in het specifiek, nog niet goed genoeg als leuke plek om naar toe te gaan, terwijl zij gemiddeld meer geld uitgeven dan Europese toeristen. Ook Indiase bedrijven hebben nog geen goed beeld bij Den Haag. Ramnath: ‘’Door Den Haag op de kaart te zetten als stad waar bijvoorbeeld cricket wordt gespeeld, wellicht kan Den Haag het wereldkampioenschap organiseren, of als stad dat decor is van diverse Bollywoodfilms, geef je Den Haag positieve bekendheid bij Indiërs. Die zullen sneller als toerist onze mooie stad bezoeken, hun bedrijf uitbreiden naar Den Haag of Nederlandse bedrijven een kans in India gunnen. Goed voor de Haagse economie en werkgelegenheid en leuk voor de grote Indiase gemeenschap in onze stad.’’