18 juli 2019

Daniëlle Koster vraagt burgemeester uitleg over Haagse jeugdwerkers

Donderdagochtend werd Den Haag opgeschrikt door een zorgelijk bericht uit het Algemeen Dagblad, waarin werd gesteld dat sommige jeugdwerkers in onze stad openlijk salafistische ideeën uitdragen. Raadslid Daniëlle Koster vroeg in de raadsvergadering aandacht hiervoor. “Waarom zijn we als raad niet geïnformeerd toen we een paar weken geleden een debat voerden over radicalisering met de burgemeester, of na eerdere berichten over Xtra? Dit college informeert pas de raad als ze daartoe door onthullingen in de media worden gedwongen”, zegt Koster. Samen met de ChristenUnie vroeg Koster vanmiddag in de raad om een brief van de burgemeester om de gemeenteraad op korte termijn te informeren over wat er gebeurd is.  Koster vraagt zich daarnaast af welke maatregelen zijn genomen om herhaling te voorkomen. “Hier blijven teveel vragen onbeantwoord”, vindt Koster. “Het is onbegrijpelijk dat we zoveel expertise en publiek geld inzetten, en we dan het tegenovergestelde van ons doel bereiken.”

Lees hier het hele bericht in het AD.