18 juni 2016

De balans raakt zoek op het Prins Hendrikplein

Samen met de HSP, de PvdD en GroenLinks stelde het CDA Den Haag vragen aan het college over de grote toename van terrassen op het Prins Hendrikplein. Het CDA Den Haag is groot voorstander van terrassen, gezelligheid en levendigheid in de stad maar dit plein was bestemd voor speelplekken en bewoners kunnen op dit moment zelf geen gebruik meer maken van hun plein. ''De balans is zoek.''

Het Prins Hendrikplein is een belangrijk plein voor het Zeeheldenkwartier. De wijk kent verder weinig speelplekken en wijkbewoners recreëren graag op dit plein. Veel wijkbewoners storen zich echter aan de toename van het aantal terrassen op het plein.

Ondanks het ontbreken van terrasvergunningen voor het plein blijft het aantal tafels en stoelen groeien. Door die toename blijft er steeds minder ruimte over om te spelen en te recreëren. Ook activiteiten als het Zeehelden Festival moeten om de terrassen heen manoeuvreren. Het CDA Den Haag vraagt samen met de andere partijen aan het college om met de terraseigenaren in gesprek te gaan.