12 september 2016

Den Haag in gesprek over buurtcamping

De gemeente Den Haag wil graag meewerken aan het realiseren van een buurtcamping. Dat antwoordt het college van burgemeester en wethouders op vragen van het CDA.

De gemeente noemt bijvoorbeeld het dagkampeerterrein van recreatiegebied Madestein als een geschikte locatie voor een buurtcamping. Het stadsbestuur benadrukt wel dat het initiatief van enthousiaste bewoners zelf moet komen. De gemeente kijkt vervolgens wat zij kan doen om te helpen. In steden als Rotterdam en Utrecht gaan buurtbewoners al samen kamperen om het buurtgevoel te vergroten. De Christendemocraten denken dat ook in de hofstad het initiatief succesvol kan zijn en is verheugd met de antwoorden op hun vragen.

''Ook in Den Haag weten bewoners soms niet wie hun buren zijn en zouden ze dat contact met de buren wel graag hebben. Het zou mooi zijn om ook in onze stad een buurtcamping in een van de vele Haagse stadsparken te organiseren om de contacten tussen buurtbewoners te verbeteren,’’ aldus CDA-raadslid Desh Ramnath: ‘’De buurtcamping is een prachtig initiatief en we zijn blij dat ook het stadsbestuur daar zo over denkt en in contact treed met de initiatiefnemer van het concept de buurtcamping om de mogelijkheden voor zo een camping in Den Haag te onderzoeken. Wij roepen bewoners op die dit een leuk idee vinden om de gemeente te laten weten dat zij dit willen gaan organiseren zodat de gemeente hen kan helpen. Ook dat is Haagse kracht!''