28 oktober 2015

Een bos bomen cadeau

Het CDA Den Haag stelt aan TNO voor om de 1200 bomen die zij terug moet planten, niet op eigen terrein maar in de wijk te plaatsen. ‘’Dan kan heel de buurt van de bomen genieten’’, aldus Michel Rogier.

Om de uitbreiding van kenniscentrum TNO in Ypenburg mogelijk te maken kapt TNO 1200 bomen. Afgesproken is dat TNO wel 1200 nieuwe bomen terugplant. Het CDA zou graag zien dat TNO deze bomen niet op hun eigen terrein plant (dit terrein is gesloten voor publiek en zwaar bewaakt) maar de bomen plaatst daar waar meer mensen er plezier van hebben: in de wijk. De gemeente moet wat het CDA betreft hieraan haar volledige medewerking verlenen en samen met bewoners van Ypenburg een geschikte locatie vinden om de 1200 bomen als bos terug te laten komen.

TNO geeft aan dat het idee van het CDA wat haar betreft zeker bespreekbaar is. Het CDA zal het onderwerp op korte termijn met de gemeente bespreken.